Wydarzenia
Historia Polski Pieśnią Pisana.
07.05.2018
Szkoła Podstawowa nr 5 w Wyszkowie obchodzi 100 – lecie Odzyskania Niepodległości w różnych działaniach naszych uczniów i nauczycieli.
Uczniowie klas gimnazjalnych uczestniczyli w projekcie artystycznym ,,Historia Polski pieśnią pisana” pod kierunkiem nauczycielki zajęć artystycznych – Elżbiety Choromańskiej.
Uczniowie klas gimnazjalnych uczestniczyli w projekcie artystycznym ,,Historia Polski pieśnią pisana” pod kierunkiem nauczycielki zajęć artystycznych – Elżbiety Choromańskiej.
Dnia 24 kwietnia na apelu szkolnym odbyło się podsumowanie działań w tym projekcie:
Najlepsze gry i plakaty prezentowane były podczas apelu. Lekcją historii były slajdy prezentacji multimedialnej przedstawiające treści i obrazy związane z pieśniami. Zespół muzyczny wykonywał niektóre teksty prezentowanych pieśni. Solo mogliśmy wysłuchać pieśń partyzancką ,,Deszcz jesienny” w wykonaniu ucznia klasy 3d gimnazjum – Mateusza Jaszewskiego oraz ,,11 listopada” w wykonaniu uczennicy klasy 2b gimnazjum - Aleksandry Gołębiewskiej. Uzyskanym II miejscem w III Warszawskim Konkursie Pieśni Patriotycznej pochwaliły się uczennice klasy 7b Maria Kaniewska, Oliwia Kwapisz i Karolina Wronkowska w pieśni ,,Echo dawnej piosenki”.
Historię mej Polski pieśnią pisali
Śpiewam, więc jestem – w duchu dodawali
Zmieniano teksty, dowódców nazwiska
Melodie przetrwały – bo z niej wyrastały.
Oprac. E. Choromańska
- tworzenie prototypów gier edukacyjnych: ,,Nasza śpiewana droga do wolności”
- tworzenie plakatów o treściach pieśni patriotycznych
- analiza badań ankietowych przeprowadzonych w klasach 6b, 7b, 2b, 3b.
- Odbyły się eliminacje klasowe konkursu plakatowego o polskiej pieśni patriotycznej, zgodnego prezentacją multimedialną.
Najlepsze gry i plakaty prezentowane były podczas apelu. Lekcją historii były slajdy prezentacji multimedialnej przedstawiające treści i obrazy związane z pieśniami. Zespół muzyczny wykonywał niektóre teksty prezentowanych pieśni. Solo mogliśmy wysłuchać pieśń partyzancką ,,Deszcz jesienny” w wykonaniu ucznia klasy 3d gimnazjum – Mateusza Jaszewskiego oraz ,,11 listopada” w wykonaniu uczennicy klasy 2b gimnazjum - Aleksandry Gołębiewskiej. Uzyskanym II miejscem w III Warszawskim Konkursie Pieśni Patriotycznej pochwaliły się uczennice klasy 7b Maria Kaniewska, Oliwia Kwapisz i Karolina Wronkowska w pieśni ,,Echo dawnej piosenki”.
Historię mej Polski pieśnią pisali
Śpiewam, więc jestem – w duchu dodawali
Zmieniano teksty, dowódców nazwiska
Melodie przetrwały – bo z niej wyrastały.
Oprac. E. Choromańska
WIOSENNY FESTWAL PIOSENKI
01.05.2018
W poniedziałek 23 kwietnia 2018 w Szkole Podstawowej nr 5 w Wyszkowie odbyły się szkolne eliminacje wokalne do Gminnego Wiosennego Festiwalu Piosenki który to w tym roku odbędzie się w Rybienku Leśnym.
Naszą szkołę reprezentować będą:
Kategoria klasy 0-1: zespół z Id z piosenką „Uściskam mamę”
Kategoria klasy 2-3: duet z klasy 3g (A. Kot i K. Zając) z piosenką „Kocham cię”
Pozostałe miejsca
Klasy 0 - I
II miejsce: zespół z klasy 1b z piosenką „Wiosenny spacer”
(N. Arnal, K. Romanowska, A. Wróbel, M. Powierza, A. Jezierska, P. Wrzosek)
Klasy II – III
II miejsce: duet z klasy 3g z piosenką „Jesteś mamo skarbem mym”
(W. Apelska, Z. Jermacz)
III miejsce: zespół z klasy 3f z piosenką „Jesteś mamą)
(J. Kucińska, W. Kujawa, H. Kukawska, M. Łada, Z. Waśniewska)
Gratulujemy wszystkim uczestnikom udanych występów.
Kategoria klasy 0-1: zespół z Id z piosenką „Uściskam mamę”
Kategoria klasy 2-3: duet z klasy 3g (A. Kot i K. Zając) z piosenką „Kocham cię”
Pozostałe miejsca
Klasy 0 - I
II miejsce: zespół z klasy 1b z piosenką „Wiosenny spacer”
(N. Arnal, K. Romanowska, A. Wróbel, M. Powierza, A. Jezierska, P. Wrzosek)
Klasy II – III
II miejsce: duet z klasy 3g z piosenką „Jesteś mamo skarbem mym”
(W. Apelska, Z. Jermacz)
III miejsce: zespół z klasy 3f z piosenką „Jesteś mamą)
(J. Kucińska, W. Kujawa, H. Kukawska, M. Łada, Z. Waśniewska)
Gratulujemy wszystkim uczestnikom udanych występów.
Pola Nadziei
01.05.2018
Pola Nadziei to akcja ekologiczno- charytatywna realizowana przez hospicja.
Została wymyślone przez Fundację Marie Curie Cancer Care z Edynburga w Wielkiej Brytanii. Fundacja powstała w latach czterdziestych ubiegłego wieku. Pola Nadziei to edukacja i rozwój wolontariatu, a zarazem pozyskiwanie środków na opiekę paliatywną.
W czasie weekendu 14 – 15 kwietnia 2018 roku wolontariusze i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 5 aktywnie włączyli się w 9 wyszkowską akcję Pola Nadziei zorganizowaną przez Klub Przyjaciół Wyszkowa. Żonkile – piękne wiosenne kwiaty, symbol nadziei wolontariusze rozdawali mieszkańcom przy głównych centrach handlowych i przy kościołach. Zebrane w ten sposób pieniądze zostały przeznaczone na działalność Hospicjum Domowego Caritas przy parafii św. Wojciecha w Wyszkowie.
W czasie weekendu 14 – 15 kwietnia 2018 roku wolontariusze i nauczyciele ze Szkoły Podstawowej nr 5 aktywnie włączyli się w 9 wyszkowską akcję Pola Nadziei zorganizowaną przez Klub Przyjaciół Wyszkowa. Żonkile – piękne wiosenne kwiaty, symbol nadziei wolontariusze rozdawali mieszkańcom przy głównych centrach handlowych i przy kościołach. Zebrane w ten sposób pieniądze zostały przeznaczone na działalność Hospicjum Domowego Caritas przy parafii św. Wojciecha w Wyszkowie.
Kraina marzeń –Tańce narodowe
25.04.2018
W dniu 17.04.2018 nasza klasa IVd i zaprzyjaźniona IVc odwiedziliśmy Państwowy Zespół Ludowy Pieśni i Tańca „Mazowsze” w Karolinie.
Pojechaliśmy tam poznać historię najsławniejszego polskiego zespołu, który na całym świecie tańcem i śpiewem pokazuje piękno różnych regionów naszej ojczyzny.
Zaczęliśmy od muzeum- izby pamięci, gdzie zgromadzone są pamiątki, stroje, nagrody jakie przez lata zgromadził zespół „Mazowsze”. Ilość nagród i zgromadzonych pamiątek jest bardzo duża i pochodzi z różnych stron świata.
Później obejrzeliśmy widowisko edukacyjne „Kraina marzeń – Tańce narodowe”. Śpiewy, kolorowe stroje ludowe, wirujące do muzyki z różnych regionów naszego kraju, wszystkich nas zachwyciły.
Trudno nam było usiedzieć w miejscu ale i dla nas przyszedł czas na tańce.
Po przedstawieniu odbyły się dla nas warsztaty taneczne, uczyliśmy się tańczyć uroczysty taniec narodowy - Polonez.
Może nie tańczyliśmy tak dobrze jak tancerze zespołu ale bardzo się staraliśmy.
Nasza wycieczka była bardzo ciekawa w końcu mogliśmy zobaczyć na żywo zespół, o którym często słyszymy i czasem oglądamy w telewizji. Każdy, kto lubi taniec powinien pojechać do Matecznika Mazowsza.
Dziękujemy naszej wychowawczyni, Pani Annie Ropelewskiej – Gerek , Stowarzyszeniu Edukacji i Rozwoju „RAZEM” i klasie IVc za organizację i wspólny wyjazd.
Zaczęliśmy od muzeum- izby pamięci, gdzie zgromadzone są pamiątki, stroje, nagrody jakie przez lata zgromadził zespół „Mazowsze”. Ilość nagród i zgromadzonych pamiątek jest bardzo duża i pochodzi z różnych stron świata.
Później obejrzeliśmy widowisko edukacyjne „Kraina marzeń – Tańce narodowe”. Śpiewy, kolorowe stroje ludowe, wirujące do muzyki z różnych regionów naszego kraju, wszystkich nas zachwyciły.
Trudno nam było usiedzieć w miejscu ale i dla nas przyszedł czas na tańce.
Po przedstawieniu odbyły się dla nas warsztaty taneczne, uczyliśmy się tańczyć uroczysty taniec narodowy - Polonez.
Może nie tańczyliśmy tak dobrze jak tancerze zespołu ale bardzo się staraliśmy.
Nasza wycieczka była bardzo ciekawa w końcu mogliśmy zobaczyć na żywo zespół, o którym często słyszymy i czasem oglądamy w telewizji. Każdy, kto lubi taniec powinien pojechać do Matecznika Mazowsza.
Dziękujemy naszej wychowawczyni, Pani Annie Ropelewskiej – Gerek , Stowarzyszeniu Edukacji i Rozwoju „RAZEM” i klasie IVc za organizację i wspólny wyjazd.
Gabrysia Kowalik
Klasa IVd
Klasa IVd
„ Zachować pamięć – program Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży”
24.04.2018
Uczniowie Szkoły Podstawowej nr 5 w dniach 22-29.03.2018 r. mieli możliwość realizować projekt „ Zachować pamięć – program Polsko-Niemieckiej Współpracy Młodzieży” w miejscu pamięci terroru hitlerowskiego w Dachau koło Monachium wraz z młodzieżą szkoły partnerskiej z Gemeinschaftschule z Heide.
W rozumieniu tego programu miejscami pamięci są te, które upamiętniają ofiary terroru hitlerowskiego i znajdują się na terenie byłych gett, więzień, ośrodków eutanazji, miejsc masowych zbrodni, obozów: pracy, koncentracyjnych i zagłady.
Projekt powstał przy wsparciu finansowym PNWM.
Trudne relacje między Polską a Niemcami, a w szczególności te, które odnoszą się do historii II wojny światowej, często są tematem spotkań polsko-niemieckiej młodzieży. Wspólne poznawanie i badanie przeszłości może, a nawet powinno być podstawą do rozważań o teraźniejszości i przyszłości. Rozmowy młodych ludzi dotyczyły tematyki ksenofobii, wykluczenia, przemocy i uprzedzeń, poszukiwali oni odniesień do nich w swoim życiu i mogli przedyskutować możliwości reagowania na takiego rodzaju problemy społeczne. Projekt w ten sposób ma wpływ na rozwój odwagi cywilnej i dojrzałości obywatelskiej jego uczestników.
Nie zabrakło nam czasu na zwiedzanie. Zobaczyliśmy zamek Neunschweinstein, wjechaliśmy na najwyższy szczyt w Alpach Niemieckich- Zugspitz (2 962 m n.p.m.) . Niezapomnianym punktem wycieczki było Moanchium ze sławną w tym mieście BMW Welt Alianz Areną, gdzie każdy mógł usiąść na miejscu Roberta Lewandowskiego w szatni Bayernu Monachium i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.
Oczywiście nawiązały się nowe przyjaźnie oraz sympatie pomiędzy uczestnikami wymiana i ciężko było nam się rozstać. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie, które odbędzie się już w maju 2018 r. w Heide.
Opiekunowie projektu:
Bożena Michalak i Anna Szymańska-Grodzka
Projekt powstał przy wsparciu finansowym PNWM.
Trudne relacje między Polską a Niemcami, a w szczególności te, które odnoszą się do historii II wojny światowej, często są tematem spotkań polsko-niemieckiej młodzieży. Wspólne poznawanie i badanie przeszłości może, a nawet powinno być podstawą do rozważań o teraźniejszości i przyszłości. Rozmowy młodych ludzi dotyczyły tematyki ksenofobii, wykluczenia, przemocy i uprzedzeń, poszukiwali oni odniesień do nich w swoim życiu i mogli przedyskutować możliwości reagowania na takiego rodzaju problemy społeczne. Projekt w ten sposób ma wpływ na rozwój odwagi cywilnej i dojrzałości obywatelskiej jego uczestników.
Nie zabrakło nam czasu na zwiedzanie. Zobaczyliśmy zamek Neunschweinstein, wjechaliśmy na najwyższy szczyt w Alpach Niemieckich- Zugspitz (2 962 m n.p.m.) . Niezapomnianym punktem wycieczki było Moanchium ze sławną w tym mieście BMW Welt Alianz Areną, gdzie każdy mógł usiąść na miejscu Roberta Lewandowskiego w szatni Bayernu Monachium i zrobić sobie pamiątkowe zdjęcie.
Oczywiście nawiązały się nowe przyjaźnie oraz sympatie pomiędzy uczestnikami wymiana i ciężko było nam się rozstać. Z niecierpliwością czekamy na kolejne spotkanie, które odbędzie się już w maju 2018 r. w Heide.
Opiekunowie projektu:
Bożena Michalak i Anna Szymańska-Grodzka
1 2 3 4 5 >